Sunday, April 28, 2013

HUSAM CABAR TUN MAHATHIR BERDEBAT DI PUTERA JAYA




TUN DR MAHATHIR  sebagai kata rakan sekolahnya tidak akan meninggalkan politik sama sekali walau telah bersara. Politics is his blood – politik telah men darah daging dengannya !Dengan kata-kata lain politik telah bersebati dengan Dr M

Beliau mengganggu pentadbiran DS Abdullah Badawi sehingga hamba Allah itu terpaksa berundur. Beliau keluar UMNO dan masuk semula sebaik sahaja Pak Lah mengumumkan pengundurannya.

Kini beliau tidak senang hati melihat kemaraan Anwar untuk menerajui negara dan berhempas pulas berkempun memburukkan Anwar di seluruh pelusuk negara. 

Itulah Tun Dr Mahathir .Beliau melantik Anwar jadi TPM.  Kemudiannya mencelanya sebagai  pilihan yang  salah. Sedangkan Anwarlah antara orang yang bekerja keras menyelamatkan beliau semasa pertarungan Team A dengan Team B.

Anwar dipergunakan untuk menghadapi kemaraan PAS. Anwar  yang menjadi pengarah PRU ke 9 pada tahun 1995 yang menyaksikan kemenangan besar mengatasi pembangkang terutama DAP dan PAS. Pada PRU tersebut pembangkang mnerima jumlah undi terendah lebih kurang 39 peratus sahaja. Apabila berlalu krisis ekonomi besar pada tahun 1997 Anwar dikorban dan dikambing hitamkan.Dr M dan Daim terselamat. Begitulah politik DR M bijak memangsakan orang.Ada saja orang yang dipersiapkan untuk menjadi mangsa.

Di sini apabila  kedudukan BN sedang terancam di pusat kuasa Puterajaya.  Tun Dr Mahathir rasa terancam dan ambil tindakan berhempas pulas berkempen secara saraf untuk menidakkan sokongan orang ramai terutama penjawat awam kepada PAS.

Seperti biasa beliau akan menggunakan starategi  mengungkit dan memperlekeh keupayaan pihak lawan :
“Apakah sumbangan Husam, Nik Aziz, PAS terhadap Putrajaya? … Cubalah perintah Kelantan elok-elok dulu, baru boleh fikir nak tadbir negara ni,”
Lagipun siapa dia Husam? Kalau banding dengan umur saya dia masih budak-budak. Pergilah debat dengan budak-budak sama umur, tak usahlah cabar orang,” katanya.

Kata Dr Mahathir kepada ratusan hadirin yang terdiri daripada ahli parti dan jentera di Presint 9 di sini.



Dia pun buat himpunan, tapi himpunan dia import orang,”
Apakah Kelantan tidak membangun di bawah pentadbiran TG Nik Abdul Aziz. Adakah pembangunan itu milik UMNO saja. Apa saja yang dilakukan oleh UMNo wsalau pun bergelumang dengan rasuah itu dikatakan pembangunan.Apa saja yang dilakukan oleh PAS bukan pembangunan.Contohnya kejayaan MB Kedah Datuk Azizan menyelesaikan KUIN dengan kos RM 300 juta.Apakah itu bukan kejayaan dan pembangunan.

Mengapa Kerajaan Persekutuan halang royalti minyak hak Kelantan berjumah bilion ringgit.Tengok apa yang PAS boleh buat. Mengenai ini Husam Musa pernah berkata dengan wang royalti kita berhajat menghantar anak-anak Kelantan belajar di universiti terbaik dunia.

Kita berhasrat melahirkan ribuan siswazah di peringkat profesional dalam bidang kejuruteraan , kedoktoran, syariah, sains, bioteknologi dan segala bidang startegik untuk membangunkan bumi Kelantan dalam masa 10 tahun .

Perbandingannya dengan royalti minyak yang diperolehi Terengganu selama puluhan tahun. Natijannya Terengganu kekal di antara negeri yang rakyatnya termiskin di Malaysia. Sama juga seperti Sarawak !

Yang dibangunkan ialah projek-projek mega dan megah seperti Masjid Kristal, Stadium besar Gong Badak  yang runtuh beberapa kali. Nikamat sebenar tidak turun ke bawah kepada rakyat tetapi seperti biasa melambung ke atas dinikmati dengan mewahnya oleh para kroni. Itulah dasar ekonomi terpilih dan istimewa Tun Dr Mahathir !

No comments:

Post a Comment